Najczęściej zadawane pytania
Wynajem pojazdu
Czy mogę wynająć samochód, posiadając zagraniczne prawo jazdy?
Bez problemów wynajmiesz samochód, jeśli posiadasz prawo jazdy honorowane na terytorium Polski. W innych przypadkach wymagane będzie międzynarodowe prawo jazdy.
Chciałbym przedłużyć wynajem o kilka dni, co powinienem zrobić?
Zadzwoń do nas pod numer +48 76 727 99 99 i poinformuj, że chcesz przedłużyć wynajem lub napisz do nas za pośrednictwem Live Chatu. Czerwone okienko czatu znajdziesz w dolnym rogu na naszej stronie internetowej. Nasz Doradca poinformuje Cię, w jaki sposób możesz dokonać płatności za kolejne dni wynajmu.
Czy mogę wynająć konkretny model samochodu?
Dokonując rezerwacji, wybierasz klasę pojazdu, a nie konkretną markę lub model. Jednak zawsze możesz nas zapytać, który konkretnie model Cię interesuje. Jeśli tylko będzie dostępny, to zrobimy wszystko, aby spełnić Twoje oczekiwania.
Czy samochody posiadają limit kilometrów?
W Kaizen Rent wynajmujesz samochód bez limitu kilometrów.
Gdzie mogę odebrać/zwrócić wynajęty samochód?
Samochód możesz odebrać / zwrócić w jednym z oddziałów Kaizen Rent, na lotniskach lub w punktach Meet&Greet. Bez opłat możesz odebrać / zwrócić samochód w naszych oddziałach, na wybranych lotniskach i punktach Meet&Greet.
Czy wypożyczonym samochodem mogę wyjechać poza granice Polski?
Tak, mamy w swojej ofercie możliwość wyjazdu za granicę, do 18 krajów Członkowskich Unii Europejskiej oraz strefy Schengen (Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Holandia, Liechtenstein, Luksemburg, Niemcy, Norwegia, Litwa, Łotwa, Słowacja, Szwajcaria, Szwecja, Włochy). Wyjazd taki wiąże się z dodatkową opłatą. Aktualną stawkę znajdziesz w Tabeli Opłat i Prowizji.
Zabroniony jest wyjazd do Rosji, Ukrainy, Mołdawii, na Białoruś oraz krajów, na których terenie toczą się walki zbrojne.
Ile wynosi minimalny okres najmu?
1 doba.
Czy kaucja jest zawsze obowiązkowa?
Tak, kaucja zawsze jest obowiązkowa. Możesz zmniejszyć jej wysokość do 500 zł, lub 1 zł wykupując Pakiet Comfort lub Pakiet Comfort+. Pakiet oprócz obniżenia kaucji, chroni Cię również całkowicie przed odpowiedzialnością za ewentualne szkody.
Czy samochód może prowadzić inna osoba niż ta, która została wskazana w umowie najmu?
Nie, samochód może prowadzić tylko osoba, która została wskazana w umowie najmu samochodu. Przed podpisaniem umowy poinformuj nas, że samochodem będą kierowały inne osoby. Wówczas dopiszemy je do umowy najmu. Jest to opcja dodatkowo płatna – 20 zł za dzień najmu, za każdego dodatkowego kierowcę.
Po jakim czasie odblokowywana jest kaucja?
Jeśli nie ma żadnych zastrzeżeń co do stanu zwracanego pojazdu, to kaucja odblokowywana jest przez nas niezwłocznie po zakończeniu wynajmu, najpóźniej następnego dnia roboczego. Niestety, nie mamy wpływu na to, w którym momencie bank odblokuje środki na Twoim koncie. W przypadku niektórych banków może to trwać nawet kilkanaście dni.
Jakie formy płatności są dostępne w Kaizen Rent?
Za wynajem możesz zapłacić kartą debetową, kredytową, tradycyjnym przelewem lub online. Pamiętaj, że przy wydaniu pojazdu poprosimy Cię o przedstawienie karty kredytowej lub płatniczej w celu zablokowania kaucji na karcie.
O czym warto pamiętać?
1. Zarówno karta kredytowa jak i debetowa muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż 6 miesięcy od deklarowanego dnia zakończenia najmu samochodu.
2. Kartą debetową zapłacisz za wynajem, jeśli masz wykupiony Pakiet COMFORT PLUS.
3. Karta kredytowa jest konieczna przy wynajmie samochodów segmentu Premium. Karty debetowe nie są akceptowane przy wynajmie samochodów tej klasy.
Jak mogę zamówić samochód w Kaizen Rent?
Nasza obsługa klienta jest czynna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ponadto na stronie znajdziesz dostępne samochody do wynajęcia w danym momencie.
W każdej chwili możesz złożyć zamówienie:
- Poprzez firmową stronę internetową kaizenrent.pl
- Korzystając z Live chatu, dostępnego na stronie www
- Telefonicznie: +48 76 727 99 99
- e-mailem: pisząc na [email protected]
Poprzez jeden z oddziałów Kaizen Rent. Adres najbliższego oddziału oraz godziny jego otwarcia znajdziesz w dziale Kontakt.
Czy samochód musi być zwrócony z pełnym bakiem paliwa?
Samochód wynajmowany jest z pełnym bakiem paliwa i należy go również zwrócić w takim stanie. Wyjątek stanowi opcja wykupienia usługi „Przedpłata paliwowa”. Wówczas jesteś zwolniony z obowiązku zwrócenia samochodu z pełnym bakiem.
Ile kosztuje wynajem samochodu?
Na całkowity koszt wynajmu wpływa kilka składowych:
- opłata za samochód, która uzależniona jest od wybranej klasy pojazdu
oraz w zależności od wybranych dodatków mogą się pojawić:
- opłata za wybrane opcje dodatkowe (jak np.: dodatkowa ochrona, dodatkowy kierowca, wyjazd za granicę lub fotelik dla dziecka)
- opłata za podstawienie/odbiór pojazdu pod wskazany adres
- opłata za podstawienie/odbiór pojazdu poza standardowymi godzinami pracy.
- opłata przygotowawcza
Przy odbiorze pojazdu wymagana jest kaucja, której wysokość uzależniona jest od wybranej klasy pojazdu. Kaucja polega na tymczasowej blokadzie środków na karcie na poczet przyszłych należności i odblokowywana jest niezwłocznie po zakończeniu wynajmu.
Jakie dokumenty muszę okazać w chwili wynajmu?
Przy odbiorze pojazdu poprosimy Cię o okazanie:
- dokumentu tożsamości (np.: dowód osobisty, paszport),
- ważnego prawa jazdy (wymagane jest, aby prawo jazdy okazała każda z osób, która będzie kierowała pojazdem),
- karty kredytowej lub płatniczej z możliwością dokonania blokady depozytu na karcie.
Czy samochód jest ubezpieczony?
Tak, nasze samochody posiadają pełen pakiet ubezpieczeń. Dzięki Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) nie trzeba mieć już przy sobie fizycznych dokumentów: dowodu rejestracyjnego oraz polisy OC.
Na czym polega usługa końcowe mycie pojazdu?
Kupując usługę "Mycie końcowe" możesz nam zwrócić brudny samochód. Pracownik Kaizen Rent wykona za Ciebie odkurzanie i umyje auto z zewnątrz. Jednak usługa "Mycie końcowe" nie obejmuje usuwania śladów po paleniu papierosów, czy specjalistycznego prania tapicerki.
Jak mogę znaleźć swój numer rezerwacji?
Numer rezerwacji znajdziesz prawie w każdej wiadomości, którą od nas otrzymasz.
1. Jeśli rezerwowałeś bezpośrednio w Kaizen Rent, numer rezerwacji będzie na samej górze potwierdzenia zamówienia:
2. Jeśli rezerwujesz przez brokera, znajdziesz numer rezerwacji na samej górze vouchera!
Jak zapłacić mandat wystawiony przez fotoradar?
Aby zapłacić mandat wystawiony przez fotoradar, należy postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w wezwaniu do zapłaty. Termin płatności mandatu z fotoradaru wynosi 7 dni od daty jego otrzymania.
Wezwanie zawiera wszystkie niezbędne informacje, takie jak wysokość mandatu, dane kierowcy i numer konta bankowego, na który należy wpłacić grzywnę.
Mandat z fotoradaru można zapłacić na następujące sposoby:
- Przelewem bankowym
- W kasie pocztowej
- W banku
- Za pośrednictwem strony internetowej.
Szkody i awarie
Co mam zrobić, gdy w aucie brakuje oleju?
Uzupełnij go, może to być na przykład uniwersalny olej 5w30. Jeżeli zauważysz wyciek oleju, skontaktuj się z działem technicznym Kaizen Rent.
Czy w przypadku szkody ponoszę za nią odpowiedzialność? Jaką?
Każdy przypadek jest inny i wszystko zależy od rodzaju szkody i warunków wynajmu. Jeśli szkoda powstała nie z Twojej winy i koszty naprawy są wykonywane z OC sprawcy, to oczywiście nie. W przypadku, gdy szkoda wynika z Twojej winy, wszystko zależy od rodzaju szkody i warunków wynajmu. W przypadku posiadania Pakietu Comfort Twoja odpowiedzialność jest zdecydowanie mniejsza. Szczegółowo są to kwestie, które regulują warunki umowy, którą otrzymujesz wraz z wynajmem samochodu. Jeśli chciałabyś zapytać o konkretny przypadek, skontaktuj się z nami.
Co mam zrobić w przypadku pojawienia się komunikatu o AdBlue?
Zatrzymaj się na najbliższej stacji benzynowej i na wyłączonym zapłonie dolej AdBlue.
W samochodzie świeci się kontrolka, np. silnika. Czy mogę kontynuować jazdę?
Jest to uzależnione od rodzaju zapalonej kontrolki:
- Czerwona – zatrzymaj się w bezpiecznym miejscu i zgłoś awarię. Auto wymaga holowania,
- Żółta – ostrzeżenie o nieprawidłowości. Możesz samodzielnie dojechać do serwisu
Co mam zrobić w przypadku szkody wyrządzonej nie z mojej winy?
Poproś sprawcę o niezbędne dane, w tym numer rejestracyjny jego samochodu. W przypadku przybycia policji będziemy potrzebować informacji o jej pochodzeniu.
Jeżeli policja nie była wzywana, potrzebne będzie oświadczenie sprawcy z opisem zdarzenia, prawo jazdy sprawcy i numer jego polisy.
Jakie dokumenty potrzebne są przy kolizji z OC sprawcy?
- numer rejestracyjny sprawcy,
- numer polisy sprawcy,
- w przypadku, gdy auto było w ruchu, potrzebujemy dodatkowo prawo jazdy kierującego oraz oświadczenie o trzeźwości.
Co oznacza kontrolka „wykrzyknik w nawiasach z podkową”?
Jeżeli w samochodzie zaświeci się taka kontrolka, w pierwszej kolejności sprawdź ciśnienia w oponach. Jeżeli jest prawidłowe, to w miarę możliwości jedź do ASO i poproś o kalibrację czujników (jeśli pojazd nie ma funkcji programowania w menu pojazdu). Jeśli jest lekko poniżej normy, to jak najszybciej udaj się w miejsce, gdzie możesz napompować koła (najczęściej na stacji benzynowej). W innym przypadku skontaktuj się z naszą infolinią.
Co zrobić w przypadku przebitej opony?
Jeżeli posiadasz koło zapasowe, zamontuj je i skontaktować się z działem technicznym Kaizen Rent w celu ustalenia miejsca naprawy koła. W przypadku braku koła zapasowego również skontaktuj się z działem technicznym Kaizen Rent, który zorganizuje pomoc na miejscu awarii.
Co ile kilometrów wykonywany jest przegląd w autach Kaizen Rent?
Informacja o przeglądzie znajduje się na protokole wydania. Jeżeli masz dodatkowe pytania, skontaktuj się z Działem Technicznym Kaizen Rent.
Jaki olej mogę dolać?
Uniwersalnym olejem na dolanie jest 5w30.
Reklamacje
W jakim czasie należy zgłosić reklamację?
Reklamację zgłaszaj tak szybko, jak jest to możliwe. Najlepiej zaraz po zaistnieniu zdarzenia. Jeśli reklamacja dotyczy zwrotu, na którym nie byłeś obecny, a jednocześnie nie zgadzasz się z protokołem odbioru sporządzonym przez przedstawiciela, wszelkie zastrzeżenia zgłaszaj w terminie do 3 dni roboczych od dnia otrzymania protokołu.
Kierowca pozostawił mi auto i odjechał. Na pojeździe widoczne są uszkodzenia, których nie odnotował on na protokole wydania. Co mogę zrobić?
W takiej sytuacji niezwłocznie skontaktuj się z naszą infolinią. Jeśli to możliwe, zrób zdjęcia uszkodzenia i prześlij je na adres [email protected], z krótkim opisem sytuacji. Wskazane uszkodzenia zostaną uwzględnione podczas zwrotu pojazdu, tak abyś nie ponosił za nie odpowiedzialności. Jeśli pora dnia lub warunki pogodowe uniemożliwiają wykonanie wyraźnego zdjęcia, możesz je zrobić na następny dzień rano.
Jakie informacje muszę zawrzeć w reklamacji?
Informacje wymagane w zgłoszeniu reklamacyjnym znajdziesz w formularzu reklamacyjnym.
Jeśli składasz reklamację mejlowo, uwzględnij następujące dane:
- Imię i nazwisko najemcy,
- numer rezerwacji lub numer umowy ramowej.
Jeśli reklamacja dotyczy otrzymanej faktury, podaj jej numer. Opcjonalnie możesz uwzględnić również numer rejestracyjny wypożyczonego auta.
Jak szybko otrzymam odpowiedź na reklamację?
Dołożymy wszelkich starań, aby czas oczekiwania na odpowiedź był jak najkrótszy. Po otrzymaniu zgłoszenia ze wszystkimi niezbędnymi danymi staramy się przekazać odpowiedź w czasie krótszym niż 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia. Średni czas oczekiwania to obecnie kilka dni.
Jak złożyć reklamację?
Reklamację możesz złożyć:
- mejlowo: [email protected]
- za pośrednictwem naszego formularza dostępnego na stronie www.kaizenrent.pl, w zakładce "Reklamacje”,
- w formie papierowej na adres: Kaizen Rent, Dział Reklamacji, ul. gen. Józefa Bema 8, 59-300 Lubin.
Do zgłoszenia dołącz niezbędne informacje lub dokumenty, które pozwolą nam sprawnie przeanalizować Twoje zgłoszenie.
Wynajem na miesiące
Co w przypadku kiedy kończy mi się okres wypożyczenia, a w dalszym ciągu potrzebuję auta?
Zaletą wynajmu na miesiące jest to, że bardzo szybko można przedłużyć okres wynajmu. Wystarczy skontaktować się ze swoim opiekunem lub dowolnym przedstawicielem firmy Kaizen i ustalić warunki przedłużenia. Możesz też wysłać mejla na adres [email protected]. Wniosek o przedłużenie najmu możesz przekazać nam w każdym momencie, jednak prosimy, aby to było to co najmniej 24 h przed planowanym zakończeniem najmu.
Czy mam możliwość wyboru samochodu po cechach takich jak kolor, marka, model, wyposażenie itp.?
Podstawową kategorią, jaka się posługujemy przy wynajmie na miesiące, jest klasa samochodu np. B, C, D, SUV itd. Każda klasa charakteryzuje się pewnymi wspólnymi cechami jak wielkość, rodzaj skrzyni biegów, standard wyposażenia. Jednak poszczególne samochody w ramach danej klasy mogą się różnić marką, kolorem, czy szczegółami wyposażenia. Dlatego nasz przedstawiciel służy swoją wiedzą i pomocą w doborze najlepszej klasy samochodu do Twoich potrzeb. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że możesz jeździć różnymi klasami, w zależności od sytuacji i Twoich bieżących wymagań.
Kiedy mogę spodziewać się zwrotu kaucji?
Kaucje zwracamy w terminie do 14 dni roboczych po właściwym zwrocie pojazdu, pod warunkiem, że w pojeździe nie wystąpiła szkoda. Kaucja zostaje zwrócona na konto, z którego została wpłacona. W przypadku zwrotu uszkodzonego pojazdu kaucja pozostaje zablokowana do czasu rozliczenia szkody, chyba że Wynajmujący rozliczy dane obciążenie wcześniej.
Jakie są najczęstsze pytania o użytkowanie, awarie i naprawy samochodu w Kaizen Rent?
Odpowiedzi na większość pytań odnajdziesz w naszym Przewodniku Kierowcy. Jeśli masz dodatkowe, skontaktuj się z nami!
Jak odbywa się odbiór samochodu
Wszystkie formalności realizujemy w formie elektronicznej. Najpierw telefonicznie lub mejlowo potwierdzamy datę, godzinę i miejsce odbioru samochodu. Potem nasz kierowca, już na miejscu dokonuje wspólnego przeglądu, sprawdzenia dokumentów i pobrania kaucji. Na koniec potwierdzenie wraz z umową i regulaminem wysyłane są mejlowo na wskazany przez użytkownika adres.
W jakim stanie mam zwrócić pojazd?
Co do zasady samochód w momencie zwrotu powinien być w takim samym stanie, w jakim został wydany. W praktyce oznacza to, że samochód powinien być zatankowany do pełna, czysty i bez uszkodzeń. Wyjątek stanowią sytuacje, które reguluje umowa lub regulamin. Na przykład zostały wykupione usługi dodatkowe, takie jak mycie końcowe, tankowanie lub został wykupiony Pakiet Comfort.
Co w momencie awarii pojazdu?
Naszym klientom zawsze życzymy bezawaryjnych podróży. Jeśli jednak taka sytuacja się zdarzy, nasze samochody objęte są 24 h opieką serwisową. Kontakt do naszego Działu Technicznego podany jest na zawieszce zapachowej lub naklejce na bocznej szybie każdego samochodu. Nasz Dział Techniczny udzieli Ci wszelkiej pomocy. Wystarczy, że zadzwonisz pod numer + 48 76 749 99 40.
Czy jest możliwość podstawienia lub odbioru pojazdu w miejscowości, gdzie Kaizen Rent nie posiada swojego oddziału?
Oczywiście, że TAK. Dostarczamy i odbieramy samochody w całej Polsce, a czasem nawet za granicą. Podaj nam dowolny adres i właśnie tam się spotkamy na podstawienie lub odbiór. Jest to jednak usługa dodatkowo płatna. O szczegółowe koszty, zapytaj naszego przedstawiciela. Znajdziesz je również w Regulaminie.
Co w przypadku, kiedy uszkodzę pojazd w trakcie użytkowania?
Każde uszkodzenie samochodu należy zgłosić do naszego Działu Technicznego pod nr telefonu +48 76 749 99 40. Pracownik Działu Technicznego pomoże ocenić sytuację i pokieruje dalszymi krokami. W przypadku poważniejszej szkody, uniemożliwiającej dalszą podróż, zadecyduje o podstawieniu pojazdu zastępczego.