Regulamin wypożyczalni Kaizen Rent

Regulamin wypożyczalni

REGULAMIN WYPOŻYCZALNI POJAZDÓW KAIZEN RENT 
WPROWADZONY W DNIU 17.01.2024 r. 

W tym dokumencie zapisaliśmy zasady (warunki) współpracy z naszymi Klientami. Dalej nazywamy go Regulaminem.
W Regulaminie z określenia „my” lub Wynajmujący korzystamy, kiedy mamy na myśli nas, czyli Kaizen Rent S.A. Określenie „Klient” bądź „Państwo” lub Najemca dotyczy osoby, lub podmiotu wynajmującego u nas samochody. Pozostałe pojęcia używane w niniejszym dokumencie są wyjaśnione w słowniku umieszczonym na końcu tego Regulaminu.

JAKIE ŚWIADCZYMY USŁUGI?

  1. Zawieramy z naszymi Klientami umowy najmu samochodów (Umowa Najmu), jako strona wynajmująca.
  2. Szczegółowy zakres usług, jakie dla Państwa świadczymy, uzależniony jest od wybranego przez Państwa zestawu świadczeń, z usług dostępnych w ramach szerokiej oferty najmu pojazdów Kaizen Rent S.A.

KIEDY STOSUJEMY REGULAMIN?

  1. Regulamin stosujemy w relacjach pomiędzy Klientem, jako Najemcą i nami do Umów Najmu – niezależnie od tego, w jaki sposób Państwo zawarli z nami tę umowę.
  2. Regulamin stosujemy wraz z następującym Załącznikiem — Tabelą Opłat, stanowiącym — w jego aktualnej wersji — integralną część Regulaminu.

ZAMÓWIENIE, CZYLI REZERWACJA SAMOCHODU

  1. Zawarcie Umowy Najmu może być poprzedzone zamówieniem (rezerwacją) pojazdu dokonanym przez Najemcę.
  2. Zamówienie pojazdu wymaga formy dokumentowej. Za takie uważa się zamówienie dokonane:
    1. kanałami zdalnymi udostępnionymi przez Wynajmującego np. telefonicznie, czatem, za pośrednictwem serwisu internetowego www.kaizenrent.pl;
    2. w siedzibie lub w jednym z oddziałów Wynajmującego;
    3. u Pośrednika lub Brokera, zatwierdzonego przez Wynajmującego;
    4. za pośrednictwem Towarzystwa Ubezpieczeniowego lub firmy Assistance, zatwierdzonego przez Wynajmującego.
  3. Zamówienie uwzględnia stawki opłat za najem w poszczególnych klasach pojazdów, świadczone usługi oraz wyposażenie dodatkowe ustalone na dzień złożenia zamówienia.
  4. Zamówienie (rezerwacja) zawsze zostaje potwierdzona przez Wynajmującego telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej na podane w rezerwacji dane Najemcy. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane podane przez Najemcę. 
  5. Potwierdzając zamówienie (rezerwację) pojazdu, Wynajmujący zobowiązuje się do podjęcia czynności logistycznych umożliwiających zawarcie Umowy Najmu z Najemcą. Zobowiązaniem Najemcy jest natomiast zawarcie Umowy Najmu na warunkach określonych potwierdzonym zamówieniem.
  6. W przypadku braku możliwości dostarczenia Najemcy pojazdu zgodnego ze złożonym przez niego zamówieniem, Wynajmujący zachowuje prawo do dostarczenia innego pojazdu w tej samej klasie lub wyższej klasie, z tym zastrzeżeniem, że do rozliczenia czynszu najmu zostanie zastosowana stawka, zgodnie z którą Najemca dokonał zamówienia, co nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Wynajmującego.

CZY MOŻLIWE JEST ODWOŁANIE ZAMÓWIENIA SAMOCHODU?

  1. Najemca może w każdym momencie, przed terminem rozpoczęcia najmu odwołać zamówienie bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Jeżeli nastąpi to do 24 godzin przed terminem rozpoczęcia najmu, z odwołaniem nie wiąże się obowiązek żadnej zapłaty (jest ono bezpłatne).
  2. W przypadku gdy odwołanie zamówienia nastąpiło w terminie krótszym niż 24 godziny przed terminem rozpoczęcia najmu, wówczas Najemca jest zobowiązany do zapłaty opłaty z tytułu rezerwacji pojazdu (Opłaty Rezerwacyjnej) w kwocie odpowiadającej czynszowi najmu zarezerwowanego pojazdu za jedną dobę.
  3. Obowiązek zapłaty ww. Opłaty Rezerwacyjnej powstaje także w sytuacji, gdy nie dojdzie do zawarcia Umowy Najmu, w terminie oznaczonym w zamówieniu jako rozpoczęcie najmu, z przyczyn leżących po stronie Najemcy, w tym w szczególności sytuacji, gdy Najemca pomimo braku odwołania Zamówienia nie przystąpi do zawarcia Umowy Najmu. 
  4. Opłata Rezerwacyjna może być potrącana przez Wynajmującego z kwoty wpłacanej przez Najemcę przy zamówieniu samochodu bez konieczności składania przez Wynajmującego Najemcy dodatkowych oświadczeń o potrąceniu (nastąpi zwrot Najemcy wpłaconej kwoty pomniejszonej o wysokość ww. Opłaty Rezerwacyjnej).
  5. Najemca zobowiązany jest poinformować Wynajmującego o zamiarze odwołania zamówienia telefonicznie pod numerem telefonu: +48 76 727 99 99 lub przez czat dostępny w serwisie internetowym www.kaizenrent.pl, lub wysyłając wiadomość na adres e—mail [email protected], wskazując w wiadomości numer zamówienia. Za datę i godzinę przyjęcia odwołania zamówienia, przyjmuję się datę zarejestrowania rozmowy, w tym czat lub wiadomości e—mail w systemie Wynajmującego. 
  6. Wynajmujący niezwłocznie prześle Najemcy na podany przez Najemcę adres e—mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odwołaniu zamówienia.
  7. W przypadku odwołania zamówienia, gdy najem został opłacony, Wynajmujący zwraca Najemcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia Najemcy o odwołaniu zamówienia, wszystkie dokonane przez niego płatności z ewentualnym potrąceniem Opłaty Rezerwacyjnej, jeżeli powstał obowiązek jej zapłaty. Zwrotu płatności Wynajmujący dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Najemcę użyte w pierwotnej transakcji.

JAKIE SĄ WARUNKI ZAWARCIA UMOWY NAJMU?

  1. Zawarcie umowy najmu wymaga zachowania formy dokumentowej, w tym umowa może zostać zawarta za pomocą wykorzystania urządzenia elektronicznego (np. tabletu). W przypadku wykorzystania urządzenia elektronicznego umowa zawarta jest w postaci elektronicznej i w takiej formie mogą być zastosowane pozostałe dokumenty związane z umową najmu np. protokół wydania lub odbioru samochodu.
  2. Kierujący samochodem Najemca lub Użytkownik musi mieć ukończone 18 lat, a w przypadku samochodów klasy Premium (D Premium, E i SUV Premium) kierujący samochodem Najemca lub Użytkownik musi mieć ukończone 25 lat.
  3. Warunkiem przystąpienia przez Wynajmującego do realizacji usługi najmu pojazdu jest posiadanie przez Najemcę karty kredytowej lub debetowej o okresie ważności nie krótszym niż 6 miesięcy od deklarowanego dnia zakończenia najmu samochodu umożliwiającej zabezpieczenie kaucji w wymaganej wysokości (preautoryzacji). W przypadku samochodów uznanych przez Wynajmującego jako należące do segmentu Premium, Wynajmujący wymaga posiadanie karty kredytowej (karty debetowe nie będą akceptowane).
  4. Wynajmujący może w szczególności odmówić zawarcia Umowy najmu, jeżeli:
    1. Najemca nie spełnia wymogów określonych Regulaminem;
    2. nie nastąpi pozytywne zweryfikowanie danych podanych przez Najemcę;
    3. nie jest możliwe zabezpieczenie kaucji w wymaganej wysokości (preautoryzacja);
    4. Najemca posiada względem Wynajmującego wymagalne zobowiązania.

KTO MOŻE KIEROWAĆ WYNAJĘTYM SAMOCHODEM?

  1. Samochód może być prowadzony wyłącznie przez Najemcę lub Użytkownika wskazanego przez Najemcę, który przedstawił Wynajmującemu ważny dowód osobisty lub paszport oraz ważne na terenie RP i na zarezerwowaną klasę pojazdu prawo jazdy. 
    1. Dokumenty te muszą być w formie „fizycznej”.
    2. Forma elektroniczna dokumentu akceptowalna jest wyłącznie w odniesieniu do polskich dokumentów tożsamości i w sytuacji możliwości ich zweryfikowania za pomocą narzędzi udostępnionych przez organy administracji publicznej. W chwili wprowadzenia niniejszego Regulaminu — za pomocą aplikacji mWeryfikator umożliwiającej potwierdzenie danych osoby korzystającej z aplikacji mObywatel. W przypadku braku technicznych możliwości przeprowadzenia weryfikacji forma elektroniczna dokumentu nie jest akceptowalna. 
  2. Zakazane jest przekazywanie do użytkowania pojazdu innej osobie niż Najemca lub Użytkownik.
  3. Umowa Najmu przewiduje jednego Użytkownika w cenie najmu i jest nim Najemca. Wskazanie każdego kolejnego Użytkownika jest płatne zgodnie z Tabelą Opłat.
  4. W razie odwołania przez Najemcę upoważnienia dla Użytkownika, obowiązany jest on do niezwłocznego poinformowania Wynajmującego o tej zmianie. Odwołanie jest skuteczne względem Wynajmującego z chwilą poinformowania go o tej okoliczności.

JAKA JEST ODPOWIEDZIALNOŚĆ NAJEMCY ZA KIERUJĄCEGO POJAZDEM?

  1. Najemca odpowiedzialny jest jak za własne działania lub zaniechania, za działania i zaniechania:
    1. Użytkownika;
    2. innych kierowców faktycznie użytkujących (prowadzących) samochód będący przedmiotem najmu mimo zakazu przekazywania do użytkowania pojazdu innej osobie niż Najemca lub Użytkownik. 

JAKIE SĄ ZASADY ODBIORU POJAZDU?

  1. Najemca jest zobowiązany do odbioru pojazdu będącego przedmiotem najmu w miejscu określonym w zamówieniu. Odbiór pojazdu w innym miejscu może nastąpić po uzgodnieniu z Wynajmującym czasu i miejsca odbioru oraz opłaty należnej Wynajmującemu w związku z takim odbiorem.
  2. Najemca jest zobowiązany odebrać samochód osobiście. W przypadku wynajmu z OC lub Assistance dopuszczalne jest wydanie pojazdu również przez upoważnionego przez niego Użytkownika. Odbierając pojazd Najemca lub Użytkownik jest zobowiązany do okazania ważnego dowodu osobistego, lub paszportu oraz prawa jazdy.
  3. Najemca otrzymuje samochód:
    1. czysty z zewnątrz i w środku;
    2. sprawny technicznie (wyposażony w immobiliser);
    3. z kompletnym wyposażeniem obejmującym przede wszystkim kluczyki, trójkąt bezpieczeństwa, koło zapasowe lub zestaw naprawczy oraz opcjonalnie dowód rejestracyjny, lub jego kopię i potwierdzenie zawarcia polisy OC, jeżeli konieczne jest ich wydanie według protokołu wydania. 
  4. Najemca zobowiązany jest do zwrotu pojazdu w takim samym stanie i kompletności tzn. takim samym stanie w jakim samochód został wydany
  5. Najemca zobowiązuje się również dokonać zwrotu samochodu z taką samą ilością paliwa, jaką otrzymał w chwili wydania mu samochodu i odnotowaną w protokole wydania. 
  6. Wynajmujący informuje, że wynajmowane samochody mogą być wyposażone w urządzenia monitorujące GPS, co Najemca przyjmuje do wiadomości.
  7. Z czynności wydania pojazdu sporządzany jest przez upoważnionego przedstawiciela Wynajmującego protokół podpisany przez przedstawiciela Wynajmującego i Najemcę lub Użytkownika. W przypadku odmowy podpisania przez Najemcę lub Użytkownika protokołu odbioru Wynajmujący może wstrzymać się z wydaniem pojazdu.

JAKIE SĄ ZASADY UŻYTKOWANIA SAMOCHODU (OBOWIĄZKI NAJEMCY)?

  1. W czasie użytkowania samochodu będącego przedmiotem najmu Najemca oraz Użytkownik są zobowiązani do:
    1. zabezpieczenia samochodu i wyposażenia przed kradzieżą z dochowaniem należytej staranności (każdorazowe zamykanie samochodu, staranne zabezpieczenie poza pojazdem kluczyków oraz dokumentów: dowodu rejestracyjnego oraz polisy OC, jeżeli zostały wydane);
    2. wykonywania własnym kosztem i staraniem codziennej obsługi samochodu (sprawdzanie i uzupełnianie oleju silnikowego, płynu chłodniczego, płynu hamulcowego, płynu do spryskiwaczy, płynu Adblue, sprawdzanie stanu oraz ciśnienia w oponach, prawidłowego działania świateł);
    3. stosowanie w samochodzie rodzaju paliwa zgodnie ze specyfikacją silnika, podaną na klapie wlewu paliwa, w dowodzie rejestracyjnym oraz dokumentacji samochodu;
    4. utrzymywaniu samochodu w należytej czystości, a także korzystania z samochodu zgodnie z zasadami prawidłowej eksploatacji;
    5. przestrzegania przepisów ruchu drogowego.
  2. W wypożyczonym pojeździe zabronione jest:
    1. przewożenie zwierząt;
    2. palenie tytoniu oraz używanie elektronicznych inhalatorów nikotyny (tzw. e—papieros);
    3. holowanie nim innych pojazdów; 
    4. dokonywanie przeróbek, tuningu;
    5. dokonywanie nieautoryzowanych napraw;
    6. udział w wyścigach samochodowych i korzystanie z torów wyścigowych;
    7. wykorzystywanie pojazdu do odpłatnego przewozu osób lub towarów;
    8. oklejania nadwozia i szyb samochodu jakąkolwiek techniką (w tym foliami np. logo lub reklamami).
  3. Zabronione jest oddawanie wynajmowanego pojazdu osobom trzecim pod jakimkolwiek tytułem odpłatnym lub nieodpłatnym, w szczególności w podnajem lub do użytkowania, jak również dokonywania przewozów pod tytułem darmowym z tzw. „grzeczności”.

CZY MOŻLIWE JEST UŻYTKOWANIE SAMOCHODU POZA GRANICAMI POLSKI?

  1. Przemieszczanie się pojazdem, będącym przedmiotem najmu, poza granicami RP jest dopuszczalne wyłącznie za uprzednią zgodą Wynajmującego wyrażoną na piśmie bądź w formie dokumentowej (e—mail, telefonicznie) i tylko na obszarze następujących krajów: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Holandia, Liechtenstein, Luksemburg, Niemcy, Norwegia, Litwa, Łotwa, Słowacja, Szwajcaria, Szwecja, Włochy. Tym samym zgoda Wynajmującego na przemieszczanie się pojazdem poza granicami RP oznacza zgodę na przemieszczenie się wyłącznie na obszarze wyżej wymienionych krajów. 
  2. Za udzielenie przez Wynajmującego zgody na przemieszczanie się pojazdem będącym przedmiotem najmu poza granicami RP Najemca uiszcza opłatę zgodną z Tabelą Opłat.
  3. Najemca niebędący konsumentem pokrywa wszelkie koszty związane z użytkowaniem pojazdu poza granicami RP w pełnej wysokości, w szczególności koszty związane z awarią, uszkodzeniem, kradzieżą oraz zwrotem pojazdu. Najemca będący konsumentem ponosi koszty, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, chyba że wykaże, że nie ponosi winy za ich powstanie i naruszenie Umowy.
  4. W przypadku użytkowania pojazdu w ramach najmu poza granicami Polski Najemca winien sprawdzić, jakie przepisy obowiązują na terytorium tych państw w celu ich przestrzegania. Jeżeli przepisy te wymagają dodatkowego wyposażenia lub dostosowania pojazdu — koszty związane z tym obciążają bezpośrednio i w pełnej wysokości Najemcę (np. posiadanie określonej ilości kamizelek odblaskowych, oświetlenia zapasowego, łańcuchów na koła);
  5. W przypadku wyjazdu za granicę bez zgody Wynajmującego Najemca ponosi wszystkie koszty związane z użytkowaniem pojazdu poza granicami RP na zasadach określonych w punktach powyżej. 
  6. Najemca zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości określonej w Tabeli Opłat w przypadku przemieszczanie się pojazdem poza granicami Polski:
    1. bez zgody Wynajmującego;
    2. za zgodą Wynajmującego jednakże na terenie krajów innych niż obejmuje zgoda;
  7. Niezależnie od innych zapisów Regulaminu kategorycznie zabronione jest przemieszczanie się pojazdem będącym przedmiotem najmu do Rosji, Ukrainy, Mołdawii, na Białoruś oraz krajów, na terenie których toczą się walki zbrojne.

JAKIE KOSZTY EKSPLOATACJI SAMOCHODU PONOSI NAJEMCA?

  1. Najemca we własnym zakresie ponosi koszty paliwa, płynów eksploatacyjnych (w tym oleju silnikowego, płynu do spryskiwaczy, płynu hamulcowego, Adblue i jego odpowiedników, itp.),  koszty parkowania, przejazdów płatnymi odcinkami dróg oraz za inne zobowiązania związane bezpośrednio z użytkowaniem pojazdu, a także ponosi koszty mandatów i kar lub opłat administracyjnych powstałych w okresie posiadania wynajętego pojazdu z przyczyn leżących po stronie Najemcy, Użytkownika lub kierującego pojazdem. 
  2. Najemca przyjmuje do wiadomości, że może nastąpić udostępnienie uprawnionym instytucjom jego danych osobowych, w szczególności w przypadku otrzymania wezwania od organów ścigania lub w związku z wezwaniem do uregulowania opłat, lub kar administracyjnych powstałych w czasie trwania najmu pojazdu. W związku ze wskazaniem przez Wynajmującego osoby odpowiedzialnej z tytułu mandatu lub kary administracyjnej (w tym opłat na drogach płatnych) związanej z użytkowaniem pojazdu lub wobec procesowania takiej okoliczności Wynajmujący obciąży Najemcę opłatą określoną w Tabeli Opłat.
  3. W przypadku konieczności uregulowania przez Wynajmującego należności związanej z użytkowaniem pojazdu (np. wobec wykroczenia drogowego, opłaty związanej z płatnymi odcinkami dróg) przez Najemcę, Użytkownika lub kierującego, Wynajmujący refakturuje na Najemcę równowartość przedmiotowej opłaty powiększoną o opłatę za procesowania takiej okoliczności określonej w Tabeli Opłat.

JAK PRZEDŁUŻYĆ NAJEM?

  1. Przedłużenie najmu wymaga uprzedniej akceptacji ze strony Wynajmującego wyrażonej w formie dokumentowej (e—mail, telefonicznie) lub pisemnej. Warunki przedłużenia najmu będą ustalane indywidualnie między Wynajmującym i Najemcą, przy czym ustalenie nowych warunków wymaga zachowania ww. formy dokumentowej lub pisemnej. Brak ustalenia warunków przedłużenia najmu oznacza, że Najemca ma obowiązek zwrotu pojazdu w terminie zakończenia obowiązującego najmu.
  2. Przedłużenie najmu odbywa się na warunkach handlowych aktualnych na dzień zawarcia umowy. Zmiany dotyczące parametrów najmu mogą powodować obowiązek dokonania przedłużenia najmu w oddziale Wynajmującego.
  3. W przypadku przedłużenia wynajmu Najemca ma obowiązek wskazania Wynajmującemu — w formie dokumentowej — aktualnego stanu licznika pojazdu, przy czym w przypadku udostępnienia serwisu internetowego – wskazanie może mieć miejsce za pośrednictwem tego serwisu.

CZY MOŻLIWE JEST SKRÓCENIE NAJMU?

  1. W przypadku zwrotu przez Najemcę pojazdu przed zakończeniem czas trwania najmu i wyrażenia na to zgody przez Wynajmującego, Wynajmujący potwierdzi skrócenie okresu najmu aneksem do umowy. W takim przypadku Najemca jest zobowiązany do zapłaty Wynajmującemu opłaty tytułem skrócenia okresu najmu w wysokości trzykrotności stawki dobowej czynszu najmu określonej w Umowie Najmu. Opłata ta może zostać potrącona z należnościami Najemcy, które mu przysługują do zwrotu wobec skrócenia okresu najmu.

JAKI JEST CEL KAUCJI I JAKIE SĄ WARUNKI JEJ ZWROTU?

  1. O ile odrębne umowy między Najemcą i Wynajmującym nie stanowią inaczej, Wynajmujący blokuje na karcie kredytowej lub debetowej kaucję stanowiącą zabezpieczenie roszczeń Wynajmującego wynikających z Umowy Najmu (w tym wynikających z postanowień Regulaminu i Załącznika — Tabeli Opłat) w wysokości określonej w Tabeli Opłat. 
  2. Kaucja zostaje odblokowana na karcie niezwłocznie po właściwym zwrocie pojazdu, pod warunkiem, że pojazd został zwrócony w niepogorszonym stanie oraz nie zostały naliczone należności przewidziane Umową Najmu, w tym przewidziane w Regulaminie i Załączniku Tabeli Opłat. Termin zwolnienia preautoryzacji (kaucji) uzależniony jest od procedur banku wydającego kartę kredytową lub debetową.
  3. Najemca wyraża wyraźną i nieodwołalną zgodę na pobranie należności — przewidzianych Umową Najmu, w tym przewidzianych w Załączniku — Tabeli Opłat — bezpośrednio przez Wynajmującego poprzez dokonanie transakcji z wykorzystaniem karty kredytowej lub debetowej, przedstawionej uprzednio przez Najemcę w celu dokonania zabezpieczenia w postaci kaucji. W tym celu Najemca udostępnia dane karty kredytowej lub debetowej i wyraża zgodę na realizację przyszłej transakcji przez Wynajmującego z wykorzystaniem udostępnionych danych (numer karty kredytowej lub debetowej). Transakcja dokonywana jest przez Wynajmującego wyłącznie w celu zaspokojenia roszczeń wynikających z Umowy Najmu, w tym postanowień Regulaminu i Załącznika Tabeli Opłat. W tym zakresie realizacja transakcji nie wymaga uzyskania uprzedniej akceptacji ze strony Najemcy.
  4. Jeśli wysokość obciążającej Najemcę należności przekracza kwotę, na jaką Wynajmujący dokonał blokady na karcie kredytowej lub debetowej, Wynajmującemu przysługuje uprawnienie do pobrania środków pieniężnych w uzupełniającej wysokości po otrzymaniu zgody Najemcy w formie dokumentowej (e—mail, telefonicznie) lub pisemnej.
  5. W przypadku potrzeby uzupełnienia kaucji (np. wobec wyczerpania kaucji; wobec zmiany samochodu, na taki, który wymaga ustanowienia kaucji w wyższej wysokości) Najemca jest obowiązany tego dokonać w terminie wskazanym przez Wynajmującego.
  6. Po dokonaniu transakcji Wynajmujący wystawia dokument księgowy określający szczegółowo, z jakiego tytułu pobrane zostały środki pieniężne oraz w jakiej wysokości. Wynajmujący przesyła ten dokument na podany przez Najemcę adres e-mail lub adres korespondencyjny do doręczeń.
  7. Zwolnienie kaucji nie oznacza zrzeczenia się przez Wynajmującego z przysługujących mu roszczeń względem Najemcy.

JAKIE SĄ MOŻLIWOŚCI ZMIANY ZASAD ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SZKODY?

  1. Wynajmujący oferuje możliwość nabycia pakietów usług obejmujących świadczenia wymienione w Załączniku – Tabeli Opłat. Załącznik ten określa również zakres świadczeń w ramach danego pakietu. 
  2. Opłata za pakiety opisane w Tabeli Opłat pobierane są z góry i rozliczane względem całego okresu wynajmu. W przypadku przedłużenia najmu, Najemca ma prawo dokonać zmiany ww. pakietów tylko i wyłącznie w oddziale Wynajmującego, w godzinach jego pracy i po wcześniejszych oględzinach pojazdu w obecności przedstawiciela Wynajmującego.
  3. Wniosek o uruchomienie funkcjonowania danego pakietu Najemca zgłasza w formie dokumentowej (e—mail, telefonicznie) lub pisemnej.
  4. Wejście życie (obowiązywanie) danego pakietu (w tym przedłużenie jego obowiązywania) jest uzależnione od uiszczenia pełnej opłaty z tego tytułu. Świadczenia wynikające z danego pakietu nie mają zastosowania do zdarzeń zaistniałych przed chwilą jego wejścia w życie.

CZYNSZ NAJMU I OPŁATY ORAZ WARUNKI PŁATNOŚCI

  1. Stawki czynszu mogą zostać określone na podstawie Cennika bądź indywidualnie z Klientem.
  2. Niezależnie od czynszu Wynajmującemu przysługuje od Najemcy jednorazowa Opłata Przygotowawcza za każdy Najęty pojazd z tytułu jego przygotowania do wydania Najemcy w wysokości określonej w Załączniku – Tabeli Opłat.  
  3. Opłaty za najem lub przedłużenie najmu oraz za usługi dodatkowe są pobierane z góry przed rozpoczęciem świadczenia usługi, lub w przypadku przedłużenia nie później niż 24 godziny przed dniem, od którego przedłużenie ma obowiązywać wg. stawek obowiązujących w dniu zawarcia umowy, chyba że odrębne umowy z Najemcą stanowią inaczej.
  4. Wszelkie opłaty za najem oraz usługi dodatkowe dokonywane są kartą kredytową, inną kartą płatniczą lub przelewem na rachunek bankowy Wynajmującego, z zastrzeżeniem, że kwota kaucji, o której mowa w Tabeli Opłat zabezpieczana jest poprzez dokonanie odpowiedniej blokady tylko i wyłącznie na karcie kredytowej lub debetowej Najemcy. 
  5. Jeżeli Najemca ma mniej niż 25 lat, zobowiązany jest do wykupu usługi MŁODY KIEROWCA zgodnie z Tabelą Opłat. Jeżeli Najemca ma więcej niż 70 lat, zobowiązany jest do wykupu usługi SENIOR zgodnie z Tabelą Opłat. 
  6. W przypadku dokonywania płatności za pomocą przelewu bankowego, za datę dokonania płatności uważa się datę uznania rachunku bankowego Wynajmującego.
  7. Jeżeli doszło do przekroczenia limitu kilometrów przebiegu pojazdu, jaki może wykonać Najemca, jest on zobowiązany do zapłaty Wynajmującemu opłaty za nadprzebieg w wysokości wskazanej odpowiednio w zamówieniu, ofercie, Umowie Najmu lub innej formie dokumentowej poprzedzającej zawarcie Umowy Najmu. Jeżeli strony ustaliły limit kilometrów bez określenia wysokości opłaty za jego przekroczenie, stosuje się opłatę w wysokości wskazanej w Tabeli Opłat. Limit przebiegu rozliczany jest na koniec wynajmu.
  8. Wynajmującemu przysługują odsetki ustawowe za nieterminowe płatności należnego czynszu najmu i/lub opłat dodatkowych. 
  9. W przypadku powstania po stronie Najemcy opóźnienia w zapłacie jakiejkolwiek należności Wynajmujący poza uprawnieniami przewidzianymi w Regulaminie, jest uprawniony do powstrzymania się od świadczenia jakichkolwiek usług na rzecz Najemcy.

ZWROT POJAZDU

  1. Z czynności zwrotu pojazdu sporządzany jest przez upoważnionego przedstawiciela Wynajmującego protokół podpisany przez przedstawiciela Wynajmującego i Najemcę lub Użytkownika. 
  2. W przypadku odmowy podpisania przez Najemcę lub Użytkownika protokołu zwrotu, przedstawiciel Wynajmującego jednostronnie sporządza i podpisuje protokół, umieszczając na nim uwagę o odmowie podpisania protokołu przez Najemcę lub Użytkownika. Także w przypadkach, gdy Najemca lub Użytkownik nie dokona zwrotu pojazdu upoważnionemu przedstawicielowi Wynajmującego, lecz pozostawi pojazd w czasie i/lub miejscu zarówno uzgodnionym, jak i nieuzgodnionym z Wynajmującym, Wynajmujący zastrzega sobie prawo do jednostronnego sporządzenia protokołu (tj. oględziny pojazdu będą odbywać się bez udziału Najemcy lub Użytkownika), a protokół zostanie przesłany Najemcy w drodze e—mail.
  3. Najemca jest zobowiązany do zwrotu pojazdu będącego przedmiotem najmu w oddziale, w którym Wynajmujący prowadzi działalność, z którego dokonał odbioru pojazdu, chyba że w zamówieniu uzgodniono inaczej. Zwrot pojazdu w innym miejscu może nastąpić po uzgodnieniu z Wynajmującym czasu i miejsca zwrotu oraz wniesienia przez Najemcę opłaty należnej Wynajmującemu w związku z takim zwrotem, zgodnie z Tabelą Opłat.
  4. Dni i godziny pracy Oddziałów i punktów wynajmu Wynajmującego są określone na stronie internetowej Wynajmującego https://kaizenrent.pl/.
  5. Zwrot pojazdu po zakończeniu najmu jest możliwy tylko w godzinach pracy oddziału Wynajmującego, w którym zwrot ma zostać przeprowadzony. 
  6. Zwrot pojazdu poza godzinami pracy jest możliwy pod warunkiem wyrażenia zgody przez Wynajmującego i ustaleniu warunków zwrotu. 
  7. Zwrot pojazdu możliwy jest również poprzez pozostawienie pojazdu w miejscu wyznaczonym przez Wynajmującego i wrzucenie kluczyków oraz dokumentów pojazdu do oznaczonej „wrzutni”. 
  8. Jeżeli zwrot odbywa się bez udziału przedstawiciela Wynajmującego tj. przez pozostawienie pojazdu, kluczy i dokumentów przez Najemcę we wskazanym miejscu, Najemca wyraża zgodę, aby oględziny pojazdu odbyły się bez udziału Najemcy. W tym przypadku Wynajmujący dokonuje oględzin pojazdu w terminie 24 godzin, a protokół przesyła Najemcy w formie  dokumentowej lub pisemnej w terminie 3 dni roboczych, z możliwością zgłoszenia zastrzeżeń w terminie 3 dni roboczych.
  9. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do oględzin pojazdu bez obecności Najemcy i do jednostronnego sporządzenia protokołu zwrotu także w przypadku, gdy Najemca pozostawi pojazd wraz z kluczykami i dokumentami w czasie i/lub miejscu nieuzgodnionym z Wynajmującym. W takim przypadku Wynajmujący może obciążyć Najemcę kosztami związanymi z transportem pojazdu do najbliższego oddziału Wynajmującego.

JAKIE SĄ KONSEKWENCJE BRAKU TERMINOWEGO ZWROTU POJAZDU?

  1. W przypadku niezwrócenia pojazdu po zakończeniu trwania umowy najmu (z tym, iż Wynajmujący toleruje opóźnienie zwrotu pojazdu przez Najemcę do 60 minut):
    1. Najemca jest zobowiązany zapłacić Wynajmującemu opłatę w wysokości określonej w Tabeli Opłat;
    2. Najemca zobowiązany jest do zwrotu Wynajmującemu kosztów, jakie poniósł on w celu odzyskania pojazdu i transportu do oddziału lub siedziby Wynajmującego.
  2. Brak zwrotu pojazdu w ciągu 2 godzin od zakończenia najmu jest traktowany przez Wynajmującego  jako przywłaszczenie — przestępstwo uregulowane w art. 284 Kodeksu karnego i zgłoszone zostaje organom ścigania. 
  3. Najemca przyjmuje do wiadomości, że samochód będący przedmiotem najmu może być wyposażony w urządzenie umożliwiające unieruchomienie pojazdu oraz że Wynajmujący ma prawo do skorzystania z tej funkcjonalności w przypadku naruszenia postanowień Regulaminu, a w szczególności w sytuacjach:
    1. braku zwrotu pojazdu w ciągu 2 godzin od zakończenia najmu, 
    2. przemieszczenia się pojazdem poza granicami RP bez zgody Wynajmującego lub ze zgodą jednakże na terenie Państw nią nieobjętych.
    3. bądź opóźnieniu w uiszczeniu należności przysługującej Wynajmującemu względem Najemcy.
  4. W przypadku, gdy rozwiązanie umowy nastąpiło bez zachowania okresu wypowiedzenia, Najemca jest zobowiązany do niezwłocznego wskazania miejsca postoju pojazdu oraz do jego zwrotu do miejsca uprzednio ustalonego przez strony, nie później niż w ciągu 12 godzin.

PO CZYJEJ STRONIE LEŻĄ KOSZTY BADAŃ TECHNICZNYCH, OKRESOWYCH PRZEGLĄDÓW SAMOCHODU?

  1. Wynajmujący pokrywa koszty badań technicznych, okresowych przeglądów oraz napraw serwisowych wynikłych na skutek normalnej eksploatacji. Najemca będzie refakturowany kosztami napraw ponadnormatywnego zużycia pojazdu (np. w przypadku ponad standardowego zużycia kloców hamulcowych, opon lub sprzęgła).
  2. Wynajmujący nie odpowiada za skutki czasowego braku możliwości korzystania z pojazdu z powodu potrzeby wykonania badania technicznego, przeglądu okresowego bądź naprawy, a także, gdy jest to spowodowane postępowaniem administracyjnym w sprawach związanych z rejestrowaniem (przerejestrowaniem) pojazdów i dopuszczaniem pojazdów do ruchu. W wypadku konieczności przerejestrowania pojazdu Najemca jest zobowiązany do dostarczenia Wynajmującemu dowodu rejestracyjnego lub innego dokumentu uprawniającego do poruszania się pojazdu, a następnie do odbioru nowego dowodu rejestracyjnego dokumentu. Brak możliwości korzystania z pojazdu przez Najemcę do 12 godzin nie zobowiązują Wynajmującego do zapewnienia Najemcy samochodu zastępczego.
  3. Najemca nie jest uprawniony do użytkowania pojazdu z przekroczonym przebiegiem kilometrów przewidzianych na wykonanie przeglądu serwisowego samochodu lub po czasie przewidzianym na wykonanie tego przeglądu. 
  4. Najemca jest zobowiązany do zgłoszenia Wynajmującemu potrzeby wykonania przeglądu serwisowego samochodu:
    1. zgodnie z zapisem w protokole wydania;
    2. w przypadku pojawienia się komunikatu na desce rozdzielczej lub ekranie multimediów samochodu.
  5. Najemca zgłaszając Wynajmującemu potrzebę wykonania przeglądu serwisowego samochodu winien uwzględnić, że przeglądy te realizowane są przez autoryzowane stacje obsługi danej marki samochodu, które dokonują tych usług po uprzednim umówieniu terminu ich wykonania w swoim zwykłym toku czynności (z reguły jest to czas około 7 dni roboczych od zgłoszenia w zależności od danej stacji obsługi). Tym samym Najemca winien zaplanować zgłoszenie Wynajmującemu potrzeby realizacji przeglądu serwisowego mając na uwadze w szczególności swoje indywidualne potrzeby wykonania samochodem określonej ilości przebiegu kilometrów tak, aby w okresie między zgłoszeniem potrzeby przeglądu a czasem, w jakim  nastąpi jego wykonanie nie naruszyć zakazu użytkowania pojazdu z przekroczonym przebiegiem kilometrów.
  6. W przypadku naruszenia któregoś z powyższych postanowień (tj. zakazu użytkowania pojazdu z przekroczonym przebiegiem kilometrów przewidzianych na wykonanie przeglądu serwisowego samochodu lub po czasie przewidzianym na wykonanie tego przeglądu albo w przypadku naruszenia zobowiązania do  zgłoszenia Wynajmującemu potrzeby wykonania przeglądu serwisowego) Wynajmujący ma prawo do:
    1. skorzystania z funkcjonalności urządzenia umożliwiającego unieruchomienie pojazdu (jeżeli pojazd jest w nie wyposażony) oraz do zlecenia holowania pojazdu do ASO, oraz/lub;
    2. podjęcia diagnostyki i czynności serwisowych w pojeździe na koszt Najemcy (Najemca zostanie tymi kosztami refakturowany), oraz/lub; 
    3. obciążenia Najemcy karą umowną przewidzianą w Tabeli Opłat i ewentualnie kosztami naprawienia szkody. 
  7. W powyższych przypadkach Wynajmujący zachowuje również prawo do skorzystania z pozostałych uprawnień przewidzianych Regulaminem jak np. prawo do rozwiązania umowy najmu bez zachowania okresu wypowiedzenia.

JAKIE SĄ ZASADY WYMIANY POJAZDU W CZASIE TRWANIA NAJMU?

  1. Wada nieistotna tj. niewpływająca na właściwości jezdne pojazdu, jak również na bezpieczeństwo uczestników ruchu nie stanowi podstawy do podstawienia innego, zamiennego pojazdu. Za wadę nieistotną uznaje się przykładowo niesprawne radio, niedziałającą zapalniczkę, nieotwierające się tylne szyby.
  2. Wynajmujący jest uprawniony do obciążenia Najemcy kosztami podstawienia pojazdu, jeżeli:
    1. okaże się, że zgłoszona wada, będąca podstawą żądania byłą nieistotna;
    2. pojazd jest sprawny, a zgłoszenie dokonywane przez Najemcę związane jest z nieznajomością instrukcji użytkowania oraz zasad obsługi pojazdu;
    3. brak możliwości skorzystania z wydanego pojazdu jest następstwem działania bądź zaniechania Najemcy, polegającego w szczególności na: zatankowaniu nieodpowiedniego rodzaju paliwa, niedopełnieniu obowiązku związanego z uzupełnianiem płynów eksploatacyjnych, w szczególności oleju silnikowego, płynu hamulcowego, czy Adblue.
  3. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do podmiany użytkowanego przez Najemcę pojazdu na inny w tej samej klasie, bez podania przyczyny. Najemca na żądanie Wynajmującego ma obowiązek umożliwić Wynajmującemu niezwłoczne dokonanie takiej podmiany. Podmiana ta nie ma wpływu na warunki trwającej umowy najmu.

KIEDY PRZYSŁUGUJE POJAZD ZASTĘPCZY W ZAMIAN ZA WYNAJĘTY POJAZD?

  1. W przypadku unieruchomienia pojazdu na okres dłuższy niż 12 godzin z przyczyn, za które Najemca nie ponosi odpowiedzialności Wynajmujący zapewni w miarę dostępności pojazd zastępczy.
  2. Pojazd zastępczy nie przysługuje w szczególności w przypadku:
    1. zdarzenia wynikłego z nieprawidłowej eksploatacji;
    2. zostały utracone: tablica/e rejestracyjna/e, dowód rejestracyjny, potwierdzenie zawarcia umowy OC; kluczyk/i lub kluczyk został zatrzaśnięty wewnątrz pojazdu;
    3. Najemca zlecił naprawę pojazdu innemu wykonawcy niż wskazany przez Wynajmującego;
    4. unieruchomienie pojazdu nastąpiło ze względu na aktywowanie przez Wynajmującego blokady dokonanej w oparciu o postanowienia Regulaminu 
    5. unieruchomienie pojazdu, będącego przedmiotem najmu, nastąpiło poza granicami RP.
  3. W przypadku prawa Najemcy do samochodu zastępczego Wynajmujący — za okres unieruchomienia pojazdu od 13. godziny do czasu zapewnienia pojazdu zastępczego — zwraca Najemcy proporcjonalnie ustaloną kwotę za unieruchomienie pojazdu. W takim przypadku faktura wystawiona na Najemcę zostanie pomniejszona o ustaloną proporcjonalnie kwotę za unieruchomienie. Kwota nadpłaty zostanie zwrócona Najemcy w sposób, w jaki Najemca dokonał płatności.
  4. Wynajmujący zapewnia sobie możliwość decyzyjności dotyczącej korzystania z pojazdu zastępczego do czasu usprawnienia pierwotnego pojazdu lub na cały pozostały czas wynajmu.
  5. Kilometry wykorzystane podczas użytkowania pojazdu zastępczego są doliczane do limitu przebiegu, jaki może wykonać Najemca w ramach Umowy Najmu.
  6. Najemca zobowiązany jest do zwrotu pojazdu zastępczego w miejscu i terminie wskazanym przez Wynajmującego.
  7. Wynajmujący ma prawo odmówić udostępnienia pojazdu zastępczego, jeżeli szkoda komunikacyjna powstała z winy Najemcy. W takim przypadku Wynajmującemu przysługuje prawo wypowiedzenia umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia. 

JAK POSTĘPOWAĆ W PRZYPADKU AWARII, KOLIZJI, WYPADKU LUB USZKODZEŃ SAMOCHODU?

  1. W przypadku awarii pojazdu, konieczności wykonania czynności serwisowych, zatrzymania dowodu rejestracyjnego przez Policję, w tym również wirtualnego zatrzymania dowodu rejestracyjnego, zaistnienia kolizji drogowej lub zauważenia nowego uszkodzenia pojazdu, Najemca bądź Użytkownik pojazdu, niezależnie od wykupionego pakietu jest zobowiązany do bezzwłocznego poinformowania o tym fakcie Wynajmującego drogą telefoniczną pod numer: +48 76 749 99 40. Pod wskazanym numerem telefonu uprawniony pracownik Wynajmującego przedstawi Najemcy instrukcje co do dalszego postępowania w zaistniałej sytuacji. 
  2. Najemca nie jest uprawniony do zlecania napraw, poprawek, przeróbek, przeglądów ani innych czynności naprawczych i obsługowych wynajmowanego pojazdu, ani dokonywania w nim jakichkolwiek zmian (w szczególności demontażu jego podzespołów, bądź zainstalowanych urządzeń) bądź też dokonywania ulepszeń bez uprzedniej zgody Wynajmującego wyrażonej w formie pisemnej lub dokumentowej (e—mail, telefonicznie) pod rygorem nieważności.
  3. Najemca ma obowiązek zgłosić zdarzenie poprzez e—mail lub telefonicznie nie później niż w terminie 24 godzin od chwili wystąpienia bądź zauważenia uszkodzeń pojazdu, zgubienia lub utraty dokumentów oraz o każdej nieprawidłowości w funkcjonowaniu pojazdu.
  4. W przypadku wystąpienia kolizji drogowej, wypadku, włamania lub kradzieży pojazdu Najemca jest zobowiązany: 
    1. bezzwłocznego poinformowania o zaistniałym fakcie Wynajmującego drogą telefoniczną pod numer: +48 76 749 99 40; 
    2. każdorazowo wezwać na miejsce Policję oraz dopilnować, aby został sporządzony protokół z miejsca zdarzenia. Za wyrażoną każdorazowo indywidualną zgodą Wynajmującego wyrażoną na piśmie lub w formie dokumentowej (e—mail, telefonicznie) możliwe jest odstąpienie od powyższej zasady;
    3. udzielenia Wynajmującemu wszelkich wymaganych informacji, dostarczenia dokumentów koniecznych do procesu likwidacji szkody oraz ścisłego realizowania instrukcji Wynajmującego w powyższym zakresie;
    4. przedłożenia Wynajmującemu druku zgłoszenia szkody najpóźniej w chwili zwrotu pojazdu. W przypadku braku dostarczenia wypełnionego druku w przedmiotowym terminie, Wynajmujący obciąży Najemcę zgodnie z Tabelą Opłat.

W JAKIEJ WYSOKOŚCI NAJEMCA JEST OBCIĄŻANY ZA SZKODĘ W SAMOCHODZIE?

  1. Najemca ponosi odpowiedzialność za utratę lub szkodę w samochodzie, ponieważ do jego obowiązków – zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego (art. 675 § 1 Kodeksu cywilnego.) – po zakończeniu najmu należy zwrot rzeczy w stanie niepogorszonym; jednakże nie ponosi on odpowiedzialności za zużycie rzeczy będące następstwem prawidłowego używania.
  2. Najemca ponosi odpowiedzialność w szczególności za uszkodzenia pojazdu wynikające z niewłaściwego korzystania z pojazdu wbrew zaleceniom producenta, wbrew instrukcji obsługi (np. niewystarczającej ilości oleju w silniku lub skrzyni biegów, braku płynu hamulcowego, płynu Adblue, płynu chłodzącego, niewłaściwego ciśnienia w oponach, przekroczenia dopuszczalnej ładowności) czy też niezgodnie obowiązującymi przepisami prawa.
  3. Wynajmujący jest uprawniony do obciążenia Najemcy kosztami naprawienia szkody, w szczególności w przypadkach określonych powyżej, jak również w przypadku:
    1. stwierdzenia braków części, wyposażenia pojazdu lub dokumentów pojazdu;
    2. zużycia pojazdu wewnątrz lub na zewnątrz w stopniu wykraczającym poza zużycie wynikające z normalnej eksploatacji;
    3. szkód powstałych w wyniku niewłaściwej eksploatacji;
    4. uszkodzenia lusterek, reflektorów, drobnych uszkodzeń karoserii; 
    5. zwrotu brudnego pojazdu na zewnątrz lub w środku (w tym brudnego fotelika dziecięcego);
    6. utraty wartości pojazdu na skutek wypadku, gdy jego przyczyna leżała po stronie Najemcy lub innej osoby, której Najemca powierzył samochód albo gdy dokonano przeróbek w pojeździe.
  4. W przypadku gdy Tabela Opłat przewiduje zapłatę kary umownej tytułem naprawienia szkody w samochodzie następuje obciążenie Najemcy tą karą. Obciążenie Najemcy według kosztów określonych w kosztorysie naprawy nastąpi natomiast w sytuacji:
    1. jeżeli kara umowną nie jest przewidzianą w Tabeli Opłat w danym przypadku;
    2. jeżeli kara umowna wprawdzie jest przewidziana jednakże koszt naprawy określony  kosztorysem jest niższy niż kara umowna. 
  5. Powyższe zasady rozliczenia szkody nie obowiązują – także mimo wykupienia przez Najemcę Pakietów Basic, Comfort lub Comfort PLUS tj. nie będą stosowane zasady rozliczania szkody w oparciu o kary umowne, które te pakiety znoszą lub ograniczają – a Najemca ponosi  odpowiedzialność za szkodę w pełnej wysokości, nawet jeżeli terminowo zgłosił Wynajmującemu dane zdarzenie, i / lub dopełnił wszelkich formalności, jeżeli:
    1. prowadzono pojazd pod wpływem alkoholu lub narkotyków, lub innych substancji psychoaktywnych;
    2. rażąco zostały naruszone przepisy drogowe, w tym także w przypadku przekroczenia prędkości o co najmniej 50 km/h;
    3. w chwili zdarzenia kierowca nie posiadał uprawnień do kierowania pojazdem;
    4. zdarzenie zostało spowodowane na skutek nieprawidłowej eksploatacji pojazdu, w tym np. zatankowaniem pojazdu niewłaściwym rodzajem paliwa;
    5. zdarzenie miało związek z przestępstwem lub zostało użyte jako narzędzie przestępstwa;
    6. w trakcie zdarzenia pojazd nie posiadał aktualnych badań technicznych lub był niedopuszczony do ruchu z przyczyn leżących po stronie Najemcy;
    7. zdarzenie zostało spowodowane umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa;
    8. szkoda związana jest z przywłaszczeniem pojazdu przez Najemcę, Użytkownika lub inną osobę posiadającą wynajmowany pojazd (mimo zakazu przekazywania do użytkowania pojazdu innej osobie niż Najemca lub Użytkownik);
    9. szkoda związana jest z kradzieżą pojazdu, a Najemca nie wykazał, aby nie ponosił za to winy, w szczególności gdy do kradzieży doszło wobec naruszenia obowiązków Najemcy (np. poprzez brak zamknięcia  samochodu, brak starannego zabezpieczenia poza pojazdem kluczyków oraz dokumentów).
    10. w procesie likwidacji szkody mają miejsce braki ze strony Najemcy lub Użytkownika (w szczególności Najemca lub Użytkownik nie dopełnia obowiązków wymaganych przez ubezpieczyciela powodujących brak możliwości ustalenia odpowiedzialności, lub skutkujących odmową wypłaty odszkodowania, lub niemożnością wystąpienia o odszkodowanie);
    11. zdarzenie zostało spowodowane podczas korzystania z samochodu przez osobę inną niż Najemca, lub Użytkownik mimo zakazu przekazywania do użytkowania pojazdu innej osobie niż Najemca lub Użytkownik;
    12. w przypadku wyjazdu pojazdem poza granice Polski bez zgody Wynajmującego lub wyjazdu na teren innych krajów poza granice Polski niż obejmuje zgoda;
    13. w przypadku ucieczki kierowcy z miejsca wypadku lub kolizji;
    14. w przypadku uczestnictwa w zawodach, rajdach, wyścigach.
  6. W przypadku gdy Regulamin lub Załącznik – Tabela Opłat przewiduje zapłatę kar umownych, Wynajmujący uprawniony jest do żądania, na zasadach ogólnych, odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej.

UBEZPIECZENIE SAMOCHODU

  1. Pojazdy będące przedmiotem najmu są objęte ubezpieczeniem wymaganym przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa na podstawie odrębnej umowy zawartej przez Wynajmującego z ubezpieczycielem.
  2. Wynajmujący nie ma obowiązku zgłaszania szkód ubezpieczycielowi i może domagać się jej pokrycia od sprawcy szkody, w tym – na zasadach określonych w Regulaminie i powszechnie obowiązujących przepisach prawa – od Najemcy. Jeżeli szkoda zostanie zgłoszona ubezpieczycielowi, to pokrycie szkody na podstawie ubezpieczenia nie nastąpi w zakresie szkód nieobjętych odpowiedzialnością ubezpieczyciela i w zakresie szkód niezgłoszonych przez Najemcę ubezpieczycielowi w sposób pozwalający na wypłatę odszkodowania bądź niezgłoszonych Wynajmującemu w terminie nieprzekraczającym 24 godzin od chwili zdarzenia, bądź zauważenia przez Najemcę.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ WYNAJMUJĄCEGO

  1. Wynajmujący ponosi wobec Najemcy odpowiedzialność za wykonanie najmu, w tym za wady pojazdu, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, postanowieniami umowy i Regulaminu, z zastrzeżeniem, iż Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za:
    1. szkody wynikające z nieprawidłowej eksploatacji pojazdu przez Najemcę i Użytkownika;
    2. szkody wynikające z wad tkwiących w pojeździe, w tym nieuprawnionej ingerencji w pojazd i niewłaściwego użytkowania;
    3. szkody spowodowane siłą wyższą;
    4. szkody spowodowane przez osoby nieuprawnione lub Użytkownika, któremu Najemca powierzył użytkowanie pojazdu;
    5. za rzeczy pozostawione i przewożone przez Najemcę i Użytkownika lub osoby trzecie w wynajmowanym pojeździe.
  2. Całkowita odpowiedzialność Wynajmującego z tytułu umowy ograniczona jest do kwoty 2 000,00 zł brutto, chyba że Najemcą jest konsument. Wynajmujący odpowiada wyłącznie za rzeczywiste szkody.
  3. Najemca ma obowiązek niezwłocznego poinformowania Wynajmującego o każdej próbie kierowania roszczeń przez osoby trzecie w stosunku do pojazdu lub pojazdów wynajętych mu przez Wynajmującego.
  4. Najemca nie może dokonywać potrącenia swoich wierzytelności wobec Wynajmującego z wierzytelnościami Wynajmującego względem Najemcy.

REKLAMACJE

  1. Wszelkie reklamacje Najemca może składać poprzez wysłanie wiadomości na adres [email protected], formularz zgłoszenia reklamacji dostępny na stronie www.kaizenrent.pl lub telefonicznie pod numerem +48 76 727 99 99, lub listownie na adres siedziby (ul. gen. Józefa Bema 8, 59-300 Lubin). 
  2. Wynajmujący rozpoznaje reklamacje z uwzględnieniem przepisów Kodeksu cywilnego oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

CZAS TRWANIA NAJMU

  1. Umowa Najmu zawarta jest na czas określony. 
  2. Okresem rozliczeniowym jest doba, za który naliczana jest stawka czynszu. 
  3. Dopuszczalne jest za zgodą Wynajmującego przedłużenie najmu na dalszy czas oznaczony lub skrócenie obowiązywania najmu na zasadach określonych w Regulaminie.

ROZWIĄZANIE UMOWY BEZ ZACHOWANIA OKRESU WYPOWIEDZENIA PRZEZ WYNAJMUJĄCEGO

  1. Wynajmujący uprawniony jest do rozwiązania umowy najmu bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku:
    1. powstania po stronie Najemcy zaległości w zapłacie jakiejkolwiek należności względem Wynajmującego; 
    2. niewykonywania lub nienależytego wykonywania warunków Umowy Najmu, lub Regulaminu przez Najemcę; 
    3. oddania pojazdu przez Najemcę — bez zgody Wynajmującego — osobie trzeciej do bezpłatnego używania lub w podnajem;
    4. nieprzekazania przez Najemcę Wynajmującemu stanu licznika pojazdu pomimo zaktualizowania się takiego obowiązku i/lub niepoinformowanie Wynajmującego o potrzebie wykonania przeglądu serwisowego zalecanego przez producenta w czasie umożliwiającym jego terminowe wykonanie, lub brak terminowego zlecenia ASO jego wykonania;
    5. użytkowania przez Najemcę pojazdu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem;
    6. braku odbioru pojazdu przez Najemcę w wyznaczonym terminie;
    7. zajęcia pojazdu w postępowaniu egzekucyjnym na poczet zadłużenia Najemcy lub osoby, której Najemca pojazd udostępnił;
    8. braku wniesienia kaucji lub terminowego jej uzupełnienia zgodnie z postanowieniami Regulaminu;
    9. Najemca przekazał Wynajmującemu fałszywe dokumenty lub informacje;
    10. zachodzi podejrzenie, że wynajmowany pojazd może służyć do popełnienia czynu zabronionego.

PRZENIESIENIE PRAW I OBOWIĄZKÓW WYNIKAJĄCYCH Z UMOWY

  1. Najemca nie może, bez uprzedniej zgody Wynajmującego wyrażonej w formie pisemnej zastrzeżonej pod rygorem nieważności, przenieść całości lub części praw lub obowiązków wynikających z Umowy Najmu na rzecz osób trzecich.
  2. Wynajmujący jest uprawniony do przeniesienia całości lub części praw lub obowiązków wynikających z Umowy Najmu na rzecz osób trzecich.

DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych Najemcy i Użytkownika jest spółka: Kaizen Rent S.A. z siedzibą w Lubinie, ul. Bema 8, 59-300 Lubin, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia—Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000954956, NIP: 6922509293 i kapitale zakładowym 1 585 000,00 zł wpłaconym w całości (zwana dalej także jako Administrator).
  2. W sprawach związanych z danymi osobowymi Najemca i Użytkownik może kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu: e—mail [email protected] oraz pisemnie na adres: Kaizen Rent S.A., ul. Bema 8, 59-300 Lubin.
  3. Dane osobowe Najemcy i Użytkownika są przetwarzane przez Administratora w następujących celach:
    1. podjęcia działań niezbędnych do realizacji Umowy Najmu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
    2. wykonania zawartej Umowy Najmu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
    3. udokumentowania wykonanej usługi, na podstawie przepisów prawa podatkowego, celnego, rachunkowego (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO); 
    4. archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora dotyczącego zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    5. prowadzenia audytów wewnętrznych, raportowania wewnętrznego (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    6. realizacji praw Najemcy i Użytkownika, aktualizacji danych osobowych Najemcy i Użytkownika (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  4. Odbiorcami danych osobowych Najemcy i Użytkownika będą: firmy świadczące usługi na zlecenie Administratora, którym zlecimy czynności wymagające przetwarzania danych, w szczególności w zakresie usług księgowych, IT, serwisu, napraw, ubezpieczenia, kancelariom prawnym. Dane osobowe Najemcy i Użytkownika mogą być udostępniane organom publicznym w zakresie wynikającym z przepisów prawa.
  5. Dane osobowe Najemcy i Użytkownika przetwarzane w związku i na podstawie Umowy Najmu Administrator będzie przetwarzać przez czas realizacji umowy, a po jej zakończeniu – do celów podatkowych — przez okres 5—ciu lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy z tym zastrzeżeniem, iż okres przechowywania danych osobowych Najemcy i Użytkownika może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla celowego dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami strony przeciwnej, co stanowi prawnie usprawiedliwiony interes Administratora. Po tym okresie dane osobowe będą anonimizowane lub usuwane.
  6. Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych Najemcy i Użytkownika do tzw. „państwa trzeciego” tj. państwa, które znajduje się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (np. Indie) lub organizacji międzynarodowej.
  7. Najemcy i Użytkownikowi przysługują następujące prawa:
    1. dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    2. do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
    3. do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
    4. do ograniczenia przetwarzania danych;
    5. do przenoszenia danych;
    6. do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych — w sytuacji, gdy Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO), opisanego powyżej. W takim przypadku Administrator przestanie przetwarzać dane osobowe w tych celach, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją dla niego ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec interesów, praw i wolności Najemcy i/lub Użytkownika, lub dane te będą Administratorowi niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. 
  8. W sytuacji, gdy Najemca lub Użytkownik będzie chciał skorzystać ze swoich praw winien kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe zostały wskazane powyżej w Regulaminie).
  9. W przypadku uznania przez Najemcę lub Użytkownika, iż przetwarzanie przez Administratora jego danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje mu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). 
  10. Przekazanie przez Najemcę lub Użytkownika danych osobowych Administratorowi jest niezbędne do zawarcia umowy najmu samochodu. Niepodanie przez Najemcę lub Użytkownika swoich danych osobowych spowoduje niemożność zawarcia i realizacji Umowy Najmu. 
  11. Dane osobowe Najemcy i Użytkownika nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą profilowane.
  12. W przypadku zmiany danych podanych Wynajmującemu, Najemca i Użytkownik poinformuje o nich Wynajmującego niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 7 dni od zaistniałej zmiany. Przekazanie informacji może nastąpić w formie e—mail na adres [email protected] lub w formie pisemnej na formularzu dostępnym w oddziale Wynajmującego. 
  13. Jeżeli Najemca i Użytkownik nie poinformuje Wynajmującego o zmianie adresu do korespondencji, adresu poczty elektronicznej lub numeru telefonu w terminie określonym w punkcie poprzednim, Wynajmujący przesyła korespondencję oraz kontaktuje się z Najemcą i Użytkownikiem zgodnie z dotychczas wskazanym adresem do korespondencji, adresem poczty elektronicznej lub numerem telefonu. Korespondencję doręczoną zgodnie z postanowieniem zdania poprzedniego, uważa się za prawidłowo doręczoną.
  14. Wynajmujący jest uprawniony do podjęcia kontaktu telefonicznego z Najemcą i Użytkownikiem w celu potwierdzenia zmiany danych. W takim przypadku zmiana danych nie będzie skuteczna wobec Wynajmującego do czasu uzyskania tego potwierdzenia.

NAJEM POJAZDU Z OC SPRAWCY I ASSISTANCE

  1. W przypadku gdy pojazd wynajmowany jest jako pojazd zastępczy wobec powstania szkody, za którą odpowiedzialność ponosi ubezpieczyciel OC sprawcy zdarzenia lub gdy pojazd ten finansowany jest przez operatora Assistance, stroną Umowy Najmu jest Najemca (a nie ubezpieczyciel lub operator Assistance). 
  2. Ubezpieczyciel lub operator Assistance zobowiązani są natomiast – na podstawie odrębnie zawartych umów z Wynajmującym lub na podstawie upoważnienia do odbioru odszkodowania udzielonego przez Najemcę – rozliczyć z Wynajmującym czynsz najmu wynikający z Umowy Najmu za autoryzowany okres najmu przez tego ubezpieczyciela/ operatora Assistance. Rozliczenie tego czynszu z Wynajmującym następuje bądź przez ich zapłatę (stosownie do zawartych umów przez Wynajmującego z ubezpieczycielem lub operatorem Assistance) bądź poprzez przekazanie odszkodowania, do którego Najemca upoważnił Wynajmującego.
  3. W przypadku najmu pojazdu zastępczego, wobec powstania szkody, za którą odpowiedzialność ponosi ubezpieczyciel OC sprawcy zdarzenia, Najemca jest zobowiązany najpóźniej w momencie odbioru pojazdu dostarczyć Wynajmującemu upoważnienie do rozliczenia kosztów najmu z ubezpieczycielem OC sprawcy. Na podstawie tego upoważnienia Wynajmujący będzie uprawniony do odbioru odszkodowania należnego poszkodowanemu z tytułu szkody poniesionej w związku z najmem samochodu zastępczego. Przekazane Wynajmującemu przez ubezpieczyciela odszkodowanie zostanie zaliczone — do wysokości uzyskanej kwoty — na poczet zapłaty czynszu i innych należności wynikających z Umowy Najmu.
  4. Umowa Najmu pojazdu zastępczego z OC sprawcy lub w ramach Assistance kończy się z upływem okresu, na jaki został autoryzowany przez ubezpieczyciela lub operatora Assistance (wobec czego powstaje obowiązek Najemcy zwrotu pojazdu Wynajmującemu). Wynajmujący niezwłocznie informuje Najemcę o autoryzowanym okresie najmu. W przypadku woli dalszego korzystania z pojazdu będącego przedmiotem najmu po zakończeniu autoryzacji przez ubezpieczyciela lub operatora Assistance Najemca zobowiązany jest uzyskać zgodę Wynajmującego na przedłużenie okresu obowiązywania Umowy Najmu i opłacić czynsz najmu pojazdu z góry. Przedłużenie najmu wymaga zachowania formy przewidzianej Regulaminem do tej czynności tj. formy dokumentowej (e—mail, telefonicznie) lub pisemnej.
  5. Najemca jest zobowiązany do współdziałania z Wynajmującym w zakresie spraw obejmujących rozliczenie czynszu najmu z ubezpieczycielem sprawcy szkody z OC, w tym jest obowiązany do niezwłocznego dostarczenia Wynajmującemu: 
    1. kopię oświadczenia sprawcy kolizji lub kopię notatki policyjnej potwierdzającą odpowiedzialność sprawcy;
    2. dane polisy OC sprawcy (nr polisy, imię i nazwisko sprawcy, PESEL, adres sprawcy);
    3. kopię dowodu rejestracyjnego uszkodzonego pojazdu;
    4. kopię zlecenia naprawy uszkodzonego pojazdu wystawionego przez warsztat samochodowy realizujący naprawę;
    5. numer zgłoszenia szkody ubezpieczycielowi sprawcy.
  6. Najemca jest zobowiązany do zapłaty czynszu i innych należności wynikających z Umowy Najmu, w terminie 7 dni od dnia wezwania, w przypadku:
    1. odmowy zapłaty przez ubezpieczyciela lub operatora Assistance przysługujących Wynajmującemu należności z tytułu najmu pojazdu zastępczego;
    2. odmowy przekazania przez ubezpieczyciela odszkodowania lub przekazania go w wysokości niepokrywającej pełnego czynszu i innych należności wynikających z Umowy Najmu; 
    3. cofnięcia przez Najemcę upoważniania do rozliczenia czynszu najmu z ubezpieczycielem.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W zakresie nieuregulowanym Umową Najmu i Regulaminem stosuje się właściwe przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego. 
  2. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostałyby uznane za nieważne lub nieskuteczne, stosuje się właściwe przepisy prawa.
  3. Do Umowy Najmu, która nas z Państwem łączy nie mają zastosowania jakiekolwiek Państwa wzorce umowne.
  4. Wszelkie spory wynikające z Umowy Najmu strony poddają rozstrzygnięciu polskiemu sądowi powszechnemu. 
  5. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, w tym Załącznika Tabeli Opłat. Regulamin i/lub Załącznik Tabela Opłat może zostać także uchylony oraz wydany w jego miejsce nowy Regulamin/Załącznik. W powyższych przypadkach w stosunku do Umów Najmów już zawartych obowiązuje wciąż Regulamin/Załącznik — Tabela Opłat z dnia zawarcia poszczególnej Umowy Najmu.
  6. Regulamin (oraz jego późniejsze zmiany) jest dostępny na naszej stronie internetowej https://kaizenrent.pl/ w odnośniku „Regulamin Wypożyczalni”.

SŁOWNIK

My bądź Wynajmujący – Kaizen Rent S.A. z siedzibą w Lubinie, ul. gen. Józefa Bema 8, 59—300 Lubin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia—Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000954956, NIP: 6922509293 i kapitale zakładowym 1 585 000,00 zł wpłaconym w całości.
Państwo bądź Klient lub Najemca – osoba bądź jednostka organizacyjna, która wynajmuje u nas samochód (zawiera z nami Umowę Najmu samochodu) lub składa zamówienie (rezerwację) na samochód.
Użytkownik – Najemca (w przypadku jednostek organizacyjnych – osoby uprawnione do jej reprezentacji zgodnie z ustawą lub statutem, czy umową danej jednostki organizacyjnej) lub osoba fizyczna wskazana przez Najemcę w zamówieniu i Umowie Najmu jako osoba upoważniona do odbioru i prowadzenia pojazdu.
forma dokumentowa – forma dokumentowa w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego (art. 772—773 k.c.) w tym zwłaszcza SMS, e—mail lub nagrane rozmowy telefonicznej.
Tabela Opłat – załącznik do Regulaminu zawierający zestawienie kar i opłat; 
dzień roboczy – dzień inny niż sobota, niedziela i inny niż dzień ustawowo wolny od pracy. Jeżeli termin przewidziany w umowie Najmu nie wskazuje, czy chodzi o dni robocze, czy kalendarzowe, liczą się dni kalendarzowe.
kosztorys – kalkulacja kosztów naprawy sporządzona w oparciu o normy producenta, uwzględniająca w szczególności koszty części podlegających naprawie lub wymianie oraz koszty godzin roboczych potrzebnych do realizacji napraw przy stawce godzinowej 160 zł netto + VAT, z tym iż dla pojazdów zakwalifikowanych dla segmentu Premium według Eurotax stawka godzinowa wynosi 350 zł netto + VAT; 
kaucja – określona w Tabeli Opłat kwota, która blokowana jest (w formie preautoryzacji) na karcie kredytowej lub karcie debetowej Najemcy, stanowiąca zabezpieczenie roszczeń Wynajmującego. Preautoryzacja jest to tymczasowa blokada środków na karcie, a nie fizyczne pobranie środków z konta karty. Wszelkie opóźnienia związane z odblokowaniem kaucji Najemca powinien zgłaszać i wyjaśniać z bankiem wydającym kartę.
Umowa Najmu – poszczególna umowa najmu samochodu zawarta z nami jako stroną wynajmującą. 
Opłata Przygotowawcza - opłata należna Wynajmującemu od Najemcy za każdy najęty pojazd z tytułu  jego przygotowania do wydania Najmcy.
Opłata Rezerwacyjna – opłata należna Wynajmującemu od Najemcy w sytuacji dokonania przez Najemcę zamówienia (rezerwacji) pojazdu i: 
(I)    odwołania przez Najemcę zamówienia w terminie krótszym niż 24 godziny przed terminem rozpoczęcia najmu lub;
(II)   gdy nie dojdzie do zawarcia Umowy Najmu, w terminie oznaczonym w zamówieniu jako rozpoczęcie najmu, z przyczyn leżących po stronie Najemcy, w tym w szczególności sytuacji, gdy Najemca pomimo braku odwołania zamówienia nie przystąpi do zawarcia Umowy Najmu. 
Tym samym, gdy Najemca odwoła zamówienie pojazdu do 24 godzin przed terminem rozpoczęcia najmu nie jest od niego pobierana Opłata Rezerwacyjna.

ZAŁĄCZNIK – TABELA OPŁAT
z dnia 21.03.2024 r. 
Podane kwoty (w przypadku opłat) uwzględniają podatek VAT.

Część I: Kaucje
Klasy A, B, M 2000,00 PLN
Klasy C, D, SUV, VAN, R, N 3000,00 PLN
Klasy D Premium 4000,00 PLN
Klasy E, SUV LUX 8000,00 PLN

 

Część II: PAKIETY

Pakiet COMFORT PLUS - zakres świadczeń:  
  • zniesienie kaucji do 1,00 PLN, 
  • zniesienie kary umownej tytułem naprawienia szkody w samochodzie, która nie jest pokrywana z OC sprawcy zdarzenia – dotyczy tylko pierwszej szkody (przy kolejnej szkodzie zniesienie kary umownej nie następuje), 
  • zniesienie opłaty za zwrot pojazdu z uszkodzoną szybą, 
  • zniesienie opłaty za uszkodzenie opony,
  • auto zastępcze i holowanie na terenie Polski.
Klasy A, B, M 99,00 PLN za jeden dzień najmu
Klasy C, D, D Premium, SUV, N, R, VAN 109,00 PLN za jeden dzień najmu
Klasy E, SUV LUX nie dotyczy
Pakiet COMFORT - zakres świadczeń:  
  • zniesienie kaucji do 500,00 PLN, 
  • zniesienie kary umownej tytułem naprawienia szkody w samochodzie, która nie jest pokrywana z OC sprawcy zdarzenia – dotyczy tylko pierwszej szkody (przy kolejnej szkodzie zniesienie kary umownej nie następuje), 
  • auto zastępcze i holowanie na terenie Polski
Klasy A, B, M 79,00 PLN za jeden dzień najmu
Klasy C, D, D Premium, SUV, N, R, VAN 89,00 PLN za jeden dzień najmu
Klasy E, SUV LUX 109,00 PLN za jeden dzień najmu
Pakiet BASIC - zakres świadczeń:  
  • zniesienie kaucji o 50%, 
  • zmniejszenie o 50% kary umownej tytułem naprawienia szkody w samochodzie, która nie jest pokrywana z OC sprawcy zdarzenia – dotyczy tylko pierwszej szkody (przy kolejnej szkodzie zmniejszenie kary umownej nie następuje), 
  • auto zastępcze i holowanie na terenie Polski
Klasy A, B, M 39,00 PLN za jeden dzień najmu
Klasy C, D, D Premium, SUV, N, R, VAN 49,00 PLN za jeden dzień najmu
Klasy E, SUV LUX 59,00 PLN za jeden dzień najmu 

 

Część III: OPŁATY ZA USŁUGI DODATKOWE I WYPOSAŻENIE
Opłata Przygotowawcza 1,00 PLN
MŁODY KIEROWCA (poniżej 25 lat) 29,99 PLN za jeden dzień najmu
SENIOR (powyżej 70 lat) 29,99 PLN za jeden dzień najmu
Końcowe mycie pojazdu 79,99 PLN
Odbiór lub zwrot pojazdu poza godzinami pracy oddziału 99,99 PLN
Zwrot pojazdu w innym oddziale 249,99 PLN
Opłata za wskazanie w umowie każdego dodatkowego Użytkownika 19,99 PLN za jednego Użytkownika za jeden dzień najmu
Opłata za zgodę na wyjazd za granicę RP (Polska) 299,00 PLN za cały okres wynajmu
Podstawienie lub zwrot pojazdu poza oddziałem — ryczałt. Dojazdu na terenie miasta, w którym Wynajmujący posiada oddział 49,99 PLN
Podstawienie lub zwrot pojazdu poza oddziałem — ryczałt i koszt. Dojazdu do miejsca poza miejscowością, w której Wynajmujący posiada oddział 49,99 PLN + 1,00 PLN za 1 km (liczone w jedną stronę)
Podstawienie lub zwrot pojazdu poza oddziałem — ryczałt. Dojazdu do punktu Meet&Greet grupa 1 39,99 PLN
Podstawienie lub zwrot pojazdu poza oddziałem — ryczałt. Dojazdu do punktu Meet&Greet grupa 2 69,99 PLN
Podstawienie lub zwrot pojazdu poza oddziałem — ryczałt. Dojazdu do punktu Meet&Greet grupa 3 99,99 PLN
Przedpłata paliwowa (pozwala na zwrot samochodu z niepełnym bakiem) 499,99 PLN 
Pakiet Premium:
•    Możliwość wyjazdu za granicę do 18 krajów UE i Strefy Schengen
•    Końcowe mycie samochodu (GRATIS)
•    Tankowanie paliwa do pełna
(Nie zawiera prania tapicerki)
549,00 PLN
Opłata za fotelik niemowlęcy: 0-13 kg 29,99 PLN za jeden dzień najmu
Opłata za fotelik dziecięcy: 9-36 kg 24,99 PLN za jeden dzień najmu
Opłata za fotelik dziecięcy (podkładka) 19,99 PLN za jeden dzień najmu
Opłata za nawigację GPS 19,99 PLN za jeden dzień najmu
Opłata za router Wi-Fi 19,99 PLN za jeden dzień najmu
Opłata za łańcuchy śniegowe 19,99 PLN za jeden dzień najmu
Opłata za końcowe mycie pojazdu — jeśli samochód został zwrócony brudny 100,00 PLN 
Opłata za wskazanie osoby odpowiedzialnej z tytułu mandatu lub kary administracyjnej związanej z użytkowaniem pojazdu, lub procesowanie takiego faktu 90,00 PLN
Opłata za końcowe tankowanie paliwa — jeśli pojazd został zwrócony z niepełnym zbiornikiem 100,00 PLN + 7,00 PLN za każdy zatankowany litr paliwa
Opłata za nadprzebieg 1,00 PLN za każdy kilometr
Opłata za pranie całej lub części tapicerki — jeśli wymagała tego po zwrocie pojazdu: •    fotel kierowcy    100,00 PLN
•    fotel pasażera    100,00 PLN
•    tylna kanapa    200,00 PLN
•    podsufitka    200,00 PLN
•    bagażnik    200,00 PLN
•    podłoga    100,00 PLN
•    całość    500,00 PLN
Opłata za pranie fotelika niemowlęcego, dziecięcego lub podkładki 100,00 PLN
Opłata Rezerwacyjna kwota odpowiadająca czynszowi najmu zarezerwowanego pojazdu za jedną dobę

 

CZĘŚĆ IV: KARY UMOWNE
Kara umowna tytułem naprawienia szkody w samochodzie, która nie jest pokrywana z OC sprawcy zdarzenia:
Klasy A, B, M 2000,00 PLN
Klasy C, D, SUV, VAN, R, N 3000,00 PLN
Klasy D Premium 4000,00 PLN
Klasy E, SUV LUX 8000,00 PLN
Kara umowna za opóźnienie wydania pojazdu z przyczyn leżących po stronie Najemcy 70,00 PLN
Kara umowna za zagubiony lub niezwrócony bilet parkingowy w lokalizacjach lotniskowych, dworcach itp. 100,00 PLN
Kara umowna za przewóz zwierząt 500,00 PLN
Kara umowna za palenie tytoniu, w tym e-papierosa w pojeździe 500,00 PLN
Kara umowna za udostępnienie pojazdu osobie nieuprawnionej do kierowania pojazdem na podstawie umowy najmu 500,00 PLN
Kara umowna za brak zwrotu dowodu rejestracyjnego, polisy ubezpieczeniowej, zgubienie lub zniszczenie tablicy 320,00 PLN
Kara umowna za brak dostarczenia dokumentacji do szkody 320,00 PLN
Kara umowna za zwrot pojazdu z brakami w wyposażeniu np. trójkąta zestawu naprawczego, czy innych elementów wyposażenia 300,00 PLN
Kara umowna za brak zwrotu lub zwrot uszkodzonego fotelika niemowlęcego, dziecięcego lub podkładki 200,00 PLN
Kara umowna za zatrzaśnięcie kluczyków 200,00 PLN
Kara umowna za brak kluczyka lub pilota do centralnego zamka 2 000,00 PLN
Kara umowna za każdy dzień przestoju pojazdu spowodowany utratą dokumentów lub kluczyków związanych z koniecznością ich odtworzenia 100,00 PLN
Kara umowna za zgubienie lub zniszczenie rolety bagażnika 3 000,00 PLN
Kara umowna za zgubienie lub zniszczenie półki bagażnika 1 000,00 PLN
Kara umowna za zgubienie lub zniszczenie podłogi bagażnika  1 000,00 PLN
Kara umowna za zgubienie lub zniszczenie fotela. Każde miejsce siedzące 4 000,00 PLN
Kara umowna za zaniechania  uniemożliwiające terminowe wykonanie przeglądu technicznego lub serwisowego (np. niepoinformowanie Wynajmującego o potrzebie takiego przeglądu lub poinformowanie w czasie zbyt krótkim do możliwości jego realizacji w zwykłym toku czynności. 4 000,00 PLN
Kara umowna za użytkowanie pojazdu z przekroczonym przebiegiem kilometrów przewidzianych na wykonanie przeglądu serwisowego samochodu lub po czasie przewidzianym na wykonanie tego przeglądu. 4 000,00 PLN
Kara umowna za holowanie innych pojazdów wynajętym pojazdem 500,00 PLN
Kara umowna za przemieszczenie pojazdu poza granice RP bez uzyskania zgody Wynajmującego, ale przemieszczanie się nim na obszarze krajów, co do których możliwe jest w ogóle uzyskanie zgody na przemieszczanie się za granicą RP 1 000,00 PLN
Kara umowna za przemieszczenie pojazdu na obszarze krajów innych niż wskazane jako dozwolone w Regulaminie 10 000,00 PLN
Kara umowna za zatankowanie pojazdu niewłaściwym rodzajem paliwa 3 000,00 PLN
Kara umowna za zwłokę w zwrocie pojazdu 300% stawki dobowej czynszu najmu za każdą rozpoczętą dobę

Wszelkie ewentualne dalsze oznaczenia po literze oznaczającej dany segment (klasę) pojazdu nie mają znaczenia dla ustalenia tej klasy (np. oznaczenie C+ oznacza przypisanie pojazdu do klasy C; oznaczenie D+ AUT oznacza przypisanie pojazdu do klasy D).